Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Internet Marketing

Οι 6 βασικές αρετές του επιτυχημένου e-shop

Views: 644 03 Ιανουαρίου 2019
Οι 6 βασικές αρετές του επιτυχημένου e-shop

Η πώληση αγαθών στο διαδίκτυο ανοίγει τεράστιες προοπτικές, στην παγκόσμια  αγορά, 24 ώρες το 24ωρο!

Ό,σο και αν αυτό ακούγεται δελεαστικό, η αλήθεια είναι ότι η επιτυχία θα χτυπήσει την πόρτα μόνο αν γίνουν οι σωστές κινήσεις.

  • Έχετε ήδη -ή είχατε- φυσικό κατάστημα και σκέφτεστε να δοκιμάσετε πωλήσεις στο διαδίκτυο;
  • Παράγετε εσείς το προϊόν ή το προμηθεύεστε από παραγωγούς;
  • Στοχεύετε σε πωλήσεις ενός είδους (π.χ λάδια μηχανών) ή ενδιαφέρεστε για πολυκατάστημα;
  • Έχετε αποθήκη ή θα πουλήσετε με τη μέθοδο drop-shipping;

Με όποιον από τους παραπάνω τρόπους και αν δουλέψετε, το ζητούμενο είναι ένα:
Tο e-shop σας, ως έμπειρος πωλητής, καλείται να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες της αγοράς σε προϊόντα, αποφέροντάς σας κέρδη!

Θεωρώντας ότι έχετε φροντίσει τα βασικά (αν όχι, δείτε εδώ τι βλάπτει σοβαρά την επισκεψιμότητα), θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε ό,σο καλύτερα γίνεται τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ηλεκτρονικού καταστήματος, που είναι τα παρακάτω:

#1 ΑΠΛΟΣ & ΦΙΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Αν σκοπεύετε να επιτύχετε πουλώντας προϊόντα διαδικτυακά, θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στην απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη - επισκέπτη, κάνοντας το ηλεκτρονικό σας καταστήμα απλό και εύχρηστο.

Αποφύγετε τους άσκοπους εντυπωσιασμούς που βαραίνουν το site και αποπροσανατολίζουν τον επισκέπτη!

Το 91% των καταναλωτών θεωρεί την αισθητική του e-shop απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει σε αγορά.

Σημειώστε ότι η ευθύνη της παρουσίασης πέφτει περισσότερο στην (έμπειρη) ομάδα που θα το κατασκευάσει και λιγότερο σε εσάς. Οπότε καλό θα είναι να συνεργαστείτε με την ομάδα σχεδιασμού, εκφράζοντας την άποψή σας, χωρίς όμως να επιμένετε.

Το "εργαλείο" που θα πάρετε στα χέρια σας, θα έχει πετύχει, αν ο επισκέπτης βρίσκει εύκολα αυτό που ψάχνει, με ό,σο το δυνατόν λιγότερες κινήσεις.

#2 ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΦΟΡΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ (ΚΙΝΗΤΑ, TABLETS)

Οι κινητές συσκευές ήδη συμμετέχουν ενεργά στο λιανικό εμπόριο και μέσα στο 2019 αναμένεται οι διαφημίσεις στις κινητές συσκευές να φτάσουν τα 93 εκατ. δολλάρια, δηλ. 20 εκατ. δολλάρια περισσότερο από το ποσό που αντιστοιχεί στην Τηλεόραση (emarketer.com).

Είναι εντυπωσιακό το ότι το 80% των αγοραστών χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο μέσα σε φυσικό κατάστημα, για τους παρακάτω λόγους (outerboxdesign.com):

  • να εντοπίσει κριτικές προϊόντων
  • να συγκρίνει τιμές
  • να βρει εναλλακτικές τοποθεσίες καταστημάτων

Τα smartphones σήμερα, αποτελούν ένα βασικό εργαλείο όχι μόνο επικοινωνίας και διασκέδασης, αλλά και αγορών.

Αυτό σημαίνει ότι το e-shop σας είναι υποχρεωμένο να υποδέχεται και να οδηγεί (εξυπηρετεί) αποτελεσματικά τους επισκέπτες φορητών συσκευών σε παραγγελία και για να γίνει αυτό θα πρέπει να είναι φιλικό σε κινητές συσκευές 100%.

Υπόδειξη: Το εργαλείο "Google Webmaster Tools" μπορεί να πιστοποιήσει την ποιότητα της κατασκευής, υποδεικνύοντας τυχόν λάθη συμβατότητας με κινητά.

#3 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η αρχική σελίδα δεν αποτελεί τη μόνη είσοδο επισκεπτών σε μια ιστοσελίδα. Όλες οι σελίδες είναι έτοιμες να υποδεχτούν επισκέπτες.

Οι μηχανές αναζήτησης συνηθίζουν να κατευθύνουν τους αναζητούντες πληροφορίες, σε οποιαδήποτε σελίδα, ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά.

Αν μιλήσουμε για ηλεκτρονικά καταστήματα, οι καταναλωτές εκφράζοντας συγκεκριμένα ερωτήματα (π.χ "μπαταρία iphone 6s" ) στις μηχανές αναζήτησης, "προσγειώνονται" στην κατάλληλη σελίδα , τη σχετική με τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποίησαν.

Μια επίσκεψη, θα καταλλήξει σε αγορά, μέσα από την ικανοποίηση των 2 παρακάτω προϋποθέσεων:

  • Οπτική εμπειρία
    Είναι η εικαστική αξιολόγηση της σελίδας του προϊόντος που πρέπει να είναι θετική.
    Στα πρώτα 2 δευτερόλεπτα, ο επισκέπτης θα αποφασίσει αν αξίζει να εξετάσει το προϊόν που εσείς προσφέρετε για πώληση.
  • Πληροφόρηση
    Αν ο επισκέπτης αποφασίσει να παρατείνει την επίσκεψή του, η σελίδα οφείλει όχι μόνο να τον ενημερώσει, αλλά και να τον πείσει.

Ποια στοιχεία θα περιγράψουν σωστά το προϊόν που θέλουμε να προωθήσουμε;

Η θέση των στοιχείων, η εικονογράφηση, η τυπογραφία (fonts) και η πειθώ είναι από τα πιο σημαντικά! Τα στοιχεία αυτά είναι τα παρακάτω:

1. Τίτλος

Ο τίτλος (ονομασία) του προϊόντος πρέπει να είναι μικρός σε έκταση, αλλά ταυτόχρονα να το περιγράφει σωστά και κατανοητά.
Παράδειγμα: "ΤΣΑΝΤΑ ΠΛΑΤΗΣ BENETTON - Black"

2. Κείμενο περιγραφής προϊόντος

Το κείμενο πρέπει επίσης να είναι λιτό, αλλά και επεξηγηματικό.
Αποφύγετε τη χρήση των μακροσκελών περιγραφών του κατασκευαστή. Αυτό το έχουν κάνει ήδη πάρα πολλοί πριν από εσάς.
Διαφοροποιηθείτε, περιγράφοντας το προϊόν με δικά σας λόγια και αρκετή πειθώ.
Μην ξεχνάτε ότι το κείμενο εξηγεί και δείχνει στον πελάτη τους λόγους που πρέπει να προχωρήσει σε αγορά!

3. Αρκετές και ποιοτικές φωτογραφίες

Οι φωτογραφίες είναι απαραίτητες για να γίνει μία διαδικτυακή αγορά.
Προσοχή όμως, μη χρησιμοποιήσετε πάρα πολλές! Κατά μέσο όρο 6-12 φωτογραφίες είναι αρκετές για πάρει κάποιος τις αποφάσεις του.

4. Τεχνικά χαρακτηριστικά προϊόντος

Καλύτερα να τοποθετηθούν κάπου διακριτικά (π.χ να καλείται μέσα από Tab, ώστε να μην ενοχλεί).

Περιγραφή προϊόντων σε tabs

5. Video προϊόντος

Αν είναι δυνατόν να προβάλετε κάποιο κατατοπιστικό video, σίγουρα θα βοηθήσει.
Το 56% των καταναλωτών εμπιστεύεται την εταιρεία που έχει ανεβάσει videos των προϊόντων της.

6. Τιμή

Η γραμματοσειρά πρέπει να είναι ευμεγέθης και έντονη (bold).
Αν υπάρχει έκπτωση, τοποθετήστε σβησμένη την αρχική τιμή και με έντονα γράμματα την έκπτωση.

Μην παραλείπετε να ενημερώνετε τον επισκέπτη για το πλήρες κόστος απόκτησης του προϊόντος.
Το 56% των καταναλωτών, εγκαταλείπει όταν διαπιστώσει ότι το συνολικό κόστος είναι μεγαλύτερο από αυτό που είχε καταλάβει στην αρχή!

7. Κουμπί ενέργειας

Κουμπί ενέργειας ή αλλιώς "action button" είναι αυτό που καλεί τον χρήστη να αλληλεπιδράσει με το site. Τέτοια κουμπιά συνήθως γράφουν:

  • "ΑΓΟΡΑ"
  • "ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ"
  • "ΚΑΝΕΤΕ ΚΡΑΤΗΣΗ" (Book now) κα.

Πρέπει να καθοδηγήσετε τους επισκέπτες σας τι πρέπει να κάνουν στη συνέχεια, σε περίπτωση που θελήσουν να παραγγείλουν. Επίσης το κουμπί "ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΣΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ" είναι μια πολύ καλή τεχνική προοπτικής αγοράς.

8. Μηχανισμός chat

Είναι πολύ βολικό να μπορεί ο καταναλωτής να ζητήσει κάποια διευκρίνηση, ενώ πραγματοποιεί την αναζήτησή του.
Οι στατιστικές λένε ότι το 82% των επισκεπτών γίνονται πελάτες αν εμπλακούν σε συζήτηση μαζί σας.
e-shop chat

9. Αξιολόγηση προϊόντων από πελάτες

Συχνά οι καταναλωτές βασίζονται σε κριτικές προϊόντων και σχόλια πελατών προκειμένου να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν το προϊόν.
Όταν συμβεί να εμφανιστεί αρνητικό σχόλιο, απαντήστε επαγγελματικά και με ευγένεια. Ο κόσμος γνωρίζει ότι υπάρχουν και δύστροποι πελάτες και δε δίνει σημασία στα αρνητικά σχόλια αν είναι λίγα.
Αξιολόγηση προϊόντων

10. Σύνδεσμοι σχετικών προϊόντων

Μετά την ανάλυση του προϊόντος έχουν σειρά τα σχετικά προϊόντα. Παρουσιάστε τα με φωτογραφία, για περαιτέρω περιήγηση.
Αν το προϊόν δεν είναι αυτό που ψάχνει ο επισκέπτης, έτσι θα τον βοηθήσουμε να προσπαθήσει ξανά με παραπλήσια προϊόντα.

#4 ΠΡΟΛΗΨΗ

Σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ κάποιος έχει καλυφθεί από την παρουσίαση, διστάζει να προχωρήσει σε παραγγελία και στη συνέχεια εγκαταλείπει το site μας, ακόμη και αν έχει τοποθετήσει προϊόντα στο καλάθι!

Ο Μέσος Όρος εγκατάλειψης καλαθιών αγοράς -ενώ ήδη έχουν τοποθετηθεί προϊόντα- είναι 68,2%.

Ποιες είναι οι κυριότερες αιτίες που προβληματίζουν τους επισκέπτες;

1. Μεγέθη

Αν παρουσιάζετε προϊόντα όπως παπούτσια, κάλτσες, γάντια κλπ, καλό θα ήταν να προσθέσετε επεξηγηματικούς πίνακες που θα βοηθήσουν τον πελάτη να σιγουρευτεί ότι μπορεί να παραγγείλει. Aκόμα καλύτερα μπορείτε να έχετε έναν πίνακα που "μεταφράζει" τα μεγέθη και στο σύστημα άλλων χωρών.
Πίνακας μεγεθών προϊόντος

2. Αποστολή

Δύο πράγματα που μπορούν να ενισχύσουν την απόφαση για παραγγελία είναι:

  • η ταχύτητα αποστολής
  • το χαμηλό κόστος αποστολής

Μην παραλείπετε να ενημερώνετε σχετικά τους επισκέπτες με αυτά τα τόσο σημαντικά πράγματα.
Παραλαβή προϊόντων

3. Επιστροφές

Επίσης εδώ πρέπει να είστε ξεκάθαροι, ενημερώνοντάς τους για την πολιτική σας επιστροφών. Αναφέρετε το διάστημα που δέχεστε επιστροφές και ποιός επιβαρύνεται με τα έξοδα αποστολής.

4. Φόβος απάτης

Αρκετοί χρήστες διστάζουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, γιατί φοβούνται μήπως εξαπατηθούν. Αυτό γίνεται πιο έντονο, αν οι τιμές σας είναι πολύ ελκυστικές!

Αν δεν είστε γνωστοί στο κοινό, όπως το ΠΛΑΙΣΙΟ ή τα PUBLIC, καλό θα είναι να διώξετε τις όποιες αναστολές του πελάτη, τοποθετώντας λογότυπα που ενισχύουν το κλίμα εμπιστοσύνης, όπως "Skroutz partner" ή "Paypal" κλπ.

Ειδικά αν αποβλέπετε σε διεθνείς πωλήσεις, το Paypal πρέπει να είναι η επιλογή σας.
Products trust seals

#5 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

Και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τη διαδικασία πληρωμής, δηλαδή το πέρασμα από το "ΑΓΟΡΑ" (ή CHECKOUT) στο "ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ"!

Η βέλτιστη ροή πληρωμής, είναι αυτή που:

  • συγκεντρώνει τις απαραίτητες πληροφορίες από τον καταναλωτή
  • με τον ελάχιστο αριθμό βημάτων.

Όσο περισσότερα "κλικ" απαιτούνται για την πληρωμή, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να αλλάξει γνώμη ο πελάτης και να εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι δεν πρέπει να εξαναγκάσετε τον επισκέπτη να δημιουργήσει λογαριασμό (εγγραφή), αφού αυτό θα αυξήσει τα βήματα της αγοράς.

Εξ' άλλου οι καταναλωτές αποφεύγουν να σκορπούν τα στοιχεία τους σε online καταστήματα. Δεν έχουν αντίρρηση να το κάνουν αν πρόκειται για επώνυμα, με τα οποία έχουν συχνή σχέση.

#6 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ

Δε γίνεται να βελτιώνονται οι στρατηγικές ανάπτυξης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, αν δεν παρακολουθείται η πρόοδός του.
Το καλύτερο εργαλείο, όχι μόνο αξιολόγησης του e-shop σας, αλλά και της συμπεριφοράς των πελατών σας, είναι το Google Analytics.

Το εργαλείο αυτό παρέχει αξιόπιστες πληροφορίες για:

  • Το προφίλ των επισκεπτών
  • Την επισκεψιμότητα (οργανικά ή μη αποτελέσματα)
  • Την απόδοση των σελίδων (προϊόντων)
  • Τις πωλήσεις
  • Την απόδοση των καμπανιών
  • Τον αριθμό των εγκαταλελειμμένων καλαθιών αγορών κλπ κλπ

.Google Analytics

Διαβάστε επίσης

210 6034122