Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Internet Marketing

Προώθηση ιστοσελίδων και επιτυχία

Views: 438 07 Φεβρουαρίου 2018
Προώθηση ιστοσελίδων και επιτυχία

Η αναρρίχηση στις μηχανές αναζήτησης είναι μία διαδικασία που χρειάζεται γνώση, χρόνο και μεθοδικότητα!

Η εποχή που "δηλώναμε keywords" σε μια ιστοσελίδα έχει μείνει κάτι δεκαετίες πίσω και η κατασκευή ιστοσελίδας δεν έχει κανένα νόημα αν δεν αποσβεστεί το κόστος της (το συντομότερο) και δεν έρθει κέρδος από την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών.

Προώθηση ιστοσελίδας

Το παρακάτω άρθρο αναλύει βασικά πράγματα που πρέπει να εφαρμοστούν για την κατάκτηση της 1ης σελίδας στα αποτελέσματα, με πολύ απλό τρόπο, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητά στους μη ειδικούς.

Εδώ, θα υποθέσουμε ότι έχετε ήδη ιστοσελίδα (και ποιός δεν έχει σήμερα;) και θέλετε να πετύχετε καλύτερες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Όπως θα δείτε και παρακάτω, με τον όρο "προώθηση ιστοσελίδας" εννοούμε ουσιαστικά τη στροφή προς την ποιότητα. Τα κριτήρια κατάταξης της Google είναι πολύ αυστηρά και αν θέλετε την επιτυχία, η ποιότητα είναι μονόδρομος.

Δείτε παρακάτω τους 3 βασικότερους παράγοντες επιτυχίας:

1. Ποιοτική κατασκευή

Η ποιότητα κατασκευής είναι σημαντική και απαιτητέα στην περίπτωση υψηλού ανταγωνισμού και τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε είναι πολλά με πρώτο και καλύτερο το περιεχόμενο.

Δυστυχώς, σχεδόν όλες οι ιστοσελίδες στήνονται πρόχειρα, με τη συνεργασία (;) του (μη διαθέτοντος χρόνο) πελάτη και του (συνήθως μειοδοτούντος) κατασκευαστή, όπου το υλικό της κάθε σελίδας δημιουργείται με σκεπτικό "πώς να γεμίσω αυτή τη σελίδα για να έχει λογική ποσότητα περιεχομένου στο μάτι;".
Το σωστό θα ήταν "τι να γράψω εδώ μέσα που θα ενθουσιάσει;"

Γι' αυτό η φάση επιλογής του κατάλληλου συνεργάτη που θα κατασκευάσει την ιστοσελίδα μας είναι υψίστης σημασίας.

Δείτε προηγούμενο άρθρο μας όπου παρουσιάζουμε τα προσόντα που πρέπει να έχει αυτός που θα αναλάβει να φτιάξει το site μας.

Στην ποιοτική κατασκευή να προσθέσουμε και τη σωστή δόμηση, την απουσία σφαλμάτων στον κώδικα, τον χαρακτηρισμό κάθε σελίδας χωριστά με τις σωστές σημάνσεις (Title, META, h1 κλπ), τη φιλικότητα στις κινητές συσκευές (mobile, tablets) και αρκετά ακόμα πράγματα, αν και λιγότερο σημαντικά.

Στο κομμάτι της ποιότητας να αναφέρουμε και την (τακτική) ανανέωση του υλικού, ενισχύοντας το προφίλ του "ζωντανού" και όχι του παρατημένου site.

Θα ήταν ευλογία η προσθήκη χρήσιμων άρθρων στο blog μας, αν έχουμε. Τα χρήσιμα άρθρα του blog θα μπορούσαν να γίνουν αφορμή δημιουργίας αναφορών προς το site μας, πράγμα πολύτιμο! Και μη διανοηθείτε να χρησιμοποιήσετε κείμενα "που βρήκατε κάπου στο Internet". Τα κείμενα του site μας πρέπει να είναι πρωτότυπα και άκρως ενδιαφέροντα!

Κλείνοντας, μιας και η αισθητική παίζει το ρόλο της στην επιτυχία, ελπίζουμε να είχατε αποφύγει την καθοδήγηση με τα δικά σας κριτήρια αισθητικής κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας. Να θυμάστε, ο στόχος δεν είναι ένα site που θα ικανοποιεί εμάς, αλλά το κοινό! Ο μέσος επιχειρηματίας δεν είναι γραφίστας και δεν έχει πείρα στην παρουσίαση.

2. Συστάσεις / Αναφορές

Το επόμενο κριτήριο που οδηγεί στην κορυφή, είναι οι συστάσεις των άλλων ιστοσελίδων. Ποιοί μιλάνε για εμάς; Πόσο αξιόλογοι είναι αυτοί που μιλάνε για εμάς; Φυσικά εδώ κάνουμε λόγο για τη λεγόμενη "απόκτηση links" ή "backlinks", τα οποία τοποθετούνται σε μια ξένη ιστοσελίδα και δείχνουν τη δική μας ιστοσελίδα.

Τα links αυτά δημιουργούνται είτε οικειοθελώς (π.χ μου άρεσε μια συνταγή και την αναφέρω στο blog μου - το link θα οδηγεί στο site συνταγών, το οποίο κέρδισε ένα ακόμα link λόγω χρησιμότητας) είτε επίτηδες (πχ. απαντώ σε ερώτηση κάποιου -σε ταξιδιωτικά φόρουμ- που χρειάζεται πληροφορίες, υποδεικνύοντας και τη διεύθυνση).

Η πρακτική της (επίτηδες) δημιουργίας αναφορών είναι γνωστή ως "link building".

Ό,σο περισσότερες τέτοιες αναφορές έχουμε, τόσο το καλύτερο. Ό,σο πιο αξιόλογοι είναι αυτοί που μας δείχνουν, τόσο το καλύτερο.

3. Ικανοποίηση του επισκέπτη

Τελευταίο κριτήριο επιτυχίας αποτελεί η ικανοποίηση του επισκέπτη. Χρήσιμες ιστοσελίδες είναι αυτές, που ο επισκέπτης δεν εγκαταλείπει αμέσως, αλλά παραμένει για αρκετά λεπτά και μάλιστα επιστρέφει ξανά και ξανά.

Οι χρήσιμες ιστοσελίδες είναι ελαφριές, λειτουργούν σε γρήγορους servers, με κώδικα χωρίς σφάλματα και το κυριότερο έχουν κάτι ουσιαστικό να προσφέρουν (κάποιες φορές δωρεάν, έστω και σαν δόλωμα).

Αν θέλετε να βγείτε πρώτοι στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, μιλήστε για ενδιαφέροντα (και επίκαιρα) θέματα, στα οποία έχετε υψηλή κατάρτιση, είτε λόγω επαγγέλματος είτε λόγω hobby.

Γράψτε, για παράδειγμα, άρθρα όπως "10 τρόποι να απαλλαγείτε από τις ημικρανίες" ή "πώς μείωσα τα έξοδα συντήρησης του παλαιού μου αυτοκινήτου κατά 50%"

Ανταγωνισμός

Πέρα από τα 3 προαναφερθέντα κριτήρια, η επιτυχία μας θα επηρεαστεί και από έναν ακόμα παράγοντα: τον ανταγωνισμό. Κάντε μια αναζήτηση στη Google με τις βασικές σας λέξεις - κλειδιά. Αυτοί που βλέπετε στα αποτελέσματα της 1ης σελίδας είναι οι ανταγωνιστές σας.

Ανταγωνιστές σας στο Internet είναι αυτοί που αντιλαμβάνεται η Google, όχι εσείς.

Αν επιχειρείτε σε εύκολο χώρο, όπως η "επισκευή πιάνων", πιθανόν να εμφανίζεστε σε πολύ καλή θέση, έστω και αν η ιστοσελίδα σας στερείται ποιότητας.

Στην αντίθετη περίπτωση, αν έχετε ξενοδοχείο στη Σαντορίνη και θέλετε να είστε πρώτοι στις αναζητήσεις με λέξη - κλειδί “hotels Santorini”, η ποιότητα από μόνη της δεν αρκεί. Θα έχετε να αντιμετωπίσετε συναδέλφους σας, που έχουν ήδη αρκετή προϋπηρεσία στην προώθηση της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου τους.

Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του εμπορικού Internet, οι χώροι "ακινήτων" και "τουρισμού" εμφανίστηκαν ως οι δυσκολότεροι, αφού είναι οι πρώτοι που εστίασαν στην προσέλκυση πελατών από το εξωτερικό.

Αξίζει εδώ να αναφέρουμε και τον ανταγωνισμό των "καταλόγων", που είναι ακόμα ισχυρότερος. Για παράδειγμα, ο ξενοδόχος στη Σαντορίνη δεν έχει απένταντί του μόνο τους ποιοτικούς συναδέλφους του, αλλά και τα booking.com, hotels.com, expedia.com κλπ.

Αν δραστηριοποιείστε στο χώρο του τουρισμού δε χρειάζεται να αποθαρρύνεστε. Και πάλι μπορείτε να εμφανίζεστε τις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων αν και θα χρειαστείτε αρκετό χρόνο για να το πετύχετε.

Ο ανταγωνισμός των καταλόγων απαντά σε όλους τους χώρους και όχι μόνο του τουρισμού. Έτσι αν το site σας προωθεί ηλεκτρικές συσκευές, έχετε απέναντί σας τους kotsovolos.gr, skroutz.gr, mediamarkt.gr, praktiker.gr κλπ.

Οι επιλογές για περισσότερες πωλήσεις είναι δύο

Είναι πολύ πιθανόν να έχετε διαπιστώσει από πολύ καιρό ότι δεν πουλάτε και τόσο μέσω του site σας, τουλάχιστον όχι όσο θα θέλατε.

Αναμφίβολα θα έχετε κάνει μια μικρή έρευνα για το “σε ποια θέση εμφανίζεστε” με κάποιες λέξεις - κλειδιά και βλέποντας τα αποτελέσματα απογοητευτήκατε.

Δυστυχώς η πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων χωράει μόνο 10 και δυστυχώς μόνο αυτοί οι 10 κινούνται. Αυτές οι 10 θέσεις αποτελούν τα λεγόμενα “οργανικά αποτελέσματα” και όπως καταλαβαίνετε η πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων αποτελεί τον ευγενή πόθο όλων των υπολοίπων.

Η Google όμως, επεκτείνοντας το χώρο των αποτελεσμάτων, έδωσε τη δυνατότητα “εμφάνισης στην πρώτη σελίδα με πληρωμή”, μέσω της υπηρεσίας “Google Adwords

Τα παραπάνω σημαίνουν, ότι οι επιλογές για να πουλήσετε είναι δύο:

  • εστιάζετε στην ουσία, δηλαδή την καλλιέργεια οργανικής επισκεψιμότητας, όπως εξηγήσαμε στις παραγράφους (1) & (2) & (3)
  • ή εντάσσεστε στο σχέδιο “πληρώνω για να εμφανίζομαι”, δηλαδή τα Google Adwords.

Στη Webart είμαστε ανέκαθεν οπαδοί της οργανικής επισκεψιμότητας, κατασκευάζοντας ποιοτικές ιστοσελίδες, βασισμένες σε custom κώδικα.

Αν έχετε διαπιστώσει ότι το site σας είναι “διακοσμητικό”, σας συμβουλεύουμε να εξετάσετε το συντομότερο δυνατόν την ποιότητα της ιστοσελίδας σας και να σκεφτείτε σοβαρά τη βελτίωσή της. Κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμα και από εσάς.

Αν έχετε απορίες ή θέλετε απλά μια γνώμη για την ποιότητα του site σας, επικοινωνήστε μαζί μας. Θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε.

Διαβάστε επίσης

210 6034122