Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Internet Marketing

6 αρετές που πρέπει να έχει το κερδοφόρο ηλεκτρονικό κατάστημα του 2020

Views: 2901 03 Ιανουαρίου 2019
6 αρετές που πρέπει να έχει το κερδοφόρο ηλεκτρονικό κατάστημα του 2020

Η πώληση αγαθών στο διαδίκτυο ανοίγει τεράστιες προοπτικές, στην παγκόσμια  αγορά, 24 ώρες το 24ωρο!

Ό,σο και αν αυτό ακούγεται δελεαστικό, η αλήθεια είναι ότι η επιτυχία θα χτυπήσει την πόρτα μόνο αν γίνουν οι σωστές κινήσεις.

  • Έχετε ήδη -ή είχατε- φυσικό κατάστημα και σκέφτεστε να δοκιμάσετε πωλήσεις στο διαδίκτυο;
  • Παράγετε εσείς το προϊόν ή το προμηθεύεστε από παραγωγούς;
  • Στοχεύετε σε πωλήσεις ενός είδους (π.χ λάδια μηχανών) ή ενδιαφέρεστε για πολυκατάστημα;
  • Έχετε αποθήκη ή θα πουλήσετε με τη μέθοδο drop-shipping;

Με όποιον από τους παραπάνω τρόπους και αν δουλέψετε, το ζητούμενο είναι ένα:

Tο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, ως έμπειρος πωλητής, καλείται να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες της αγοράς σε προϊόντα, αποφέροντάς σας κέρδη, όσο πιο "αυτόματα" γίνεται!

Θεωρώντας ότι έχετε φροντίσει τα βασικά (τι βλάπτει σοβαρά την επισκεψιμότητα), θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε ό,σο καλύτερα γίνεται τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ηλεκτρονικού καταστήματος, που είναι τα παρακάτω:

#1 ΑΠΛΟΣ & ΦΙΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Αν σκοπεύετε να επιτύχετε πουλώντας προϊόντα διαδικτυακά, θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στην απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη - επισκέπτη, κάνοντας το ηλεκτρονικό σας καταστήμα απλό και εύχρηστο.

Αποφύγετε τους άσκοπους εντυπωσιασμούς που βαραίνουν το site και αποπροσανατολίζουν τον επισκέπτη!

Το 91% των καταναλωτών θεωρεί την αισθητική του e-shop απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει σε αγορά.

Σημειώστε ότι η ευθύνη της παρουσίασης πέφτει περισσότερο στην (έμπειρη) ομάδα που θα το κατασκευάσει και λιγότερο σε εσάς.
Οπότε καλό θα είναι να συνεργαστείτε με την ομάδα σχεδιασμού, εκφράζοντας την άποψή σας, χωρίς όμως να επιμένετε.

Το "εργαλείο" που θα πάρετε στα χέρια σας, θα έχει πετύχει, αν ο επισκέπτης βρίσκει εύκολα αυτό που ψάχνει, με ό,σο το δυνατόν λιγότερες κινήσεις.

#2 ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΦΟΡΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ (ΚΙΝΗΤΑ, TABLETS)

Οι κινητές συσκευές ήδη συμμετέχουν ενεργά στο λιανικό εμπόριο και μέσα στο 2019 οι διαφημίσεις στις κινητές συσκευές ξεπέρασαν τα 93 εκατ. δολλάρια, δηλ. 20 εκατ. δολλάρια περισσότερο από το ποσό που αντιστοιχεί στην Τηλεόραση (emarketer.com).

Είναι εντυπωσιακό το ότι το 80% των αγοραστών χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο μέσα σε φυσικό κατάστημα, για τους παρακάτω λόγους (outerboxdesign.com):

  • να εντοπίσει κριτικές των προϊόντων που τον ενδιαφέρουν.
  • να συγκρίνει τιμές με άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα .
  • να βρει εναλλακτικές τοποθεσίες καταστημάτων.

Τα smartphones σήμερα, αποτελούν ένα βασικό εργαλείο όχι μόνο επικοινωνίας και διασκέδασης, αλλά και αγορών.

Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι υποχρεωμένο να υποδέχεται και να οδηγεί (εξυπηρετεί) αποτελεσματικά τους επισκέπτες φορητών συσκευών σε παραγγελία και για να γίνει αυτό θα πρέπει να είναι φιλικό σε κινητές συσκευές 100%.

Υπόδειξη: Το εργαλείο "Google Search Console" (πρώην Webmaster Tools" μπορεί να πιστοποιήσει την ποιότητα της κατασκευής, υποδεικνύοντας τυχόν λάθη συμβατότητας με κινητά.

#3 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η αρχική σελίδα δεν αποτελεί τη μόνη είσοδο επισκεπτών σε μια ιστοσελίδα.
Όλες οι σελίδες του e-shop μας εμφανίζονται στα αποτελέσματα και δέχονται "απ'ευθείας" επισκεψιμότητα, παρακάμπτοντας την αρχική σελίδα.

Αν μιλήσουμε για ηλεκτρονικά καταστήματα, οι καταναλωτές εκφράζοντας συγκεκριμένα ερωτήματα (π.χ "μπαταρία iphone 6s" ) στις μηχανές αναζήτησης, "προσγειώνονται" στην κατάλληλη σελίδα , τη σχετική με τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποίησαν.

Μια επίσκεψη, θα καταλήξει σε αγορά, μέσα από την ικανοποίηση των 2 παρακάτω προϋποθέσεων:

  • Οπτική εμπειρία
    Είναι η εικαστική αξιολόγηση της σελίδας του προϊόντος που πρέπει να είναι θετική.
    Στα πρώτα 2 δευτερόλεπτα, ο επισκέπτης θα αποφασίσει αν αξίζει να εξετάσει το προϊόν που εσείς προσφέρετε για πώληση.
  • Πληροφόρηση
    Αν ο επισκέπτης αποφασίσει να παρατείνει την επίσκεψή του, η σελίδα οφείλει όχι μόνο να τον ενημερώσει, αλλά και να τον πείσει.

Ποια στοιχεία θα περιγράψουν σωστά το προϊόν που θέλουμε να προωθήσουμε;

Η θέση των στοιχείων, η εικονογράφηση, η τυπογραφία (fonts) και η πειθώ είναι από τα πιο σημαντικά! Τα στοιχεία αυτά είναι τα παρακάτω:

1. Τίτλος

Ο τίτλος (ονομασία) του προϊόντος πρέπει να είναι μικρός σε έκταση, αλλά ταυτόχρονα να το περιγράφει σωστά και κατανοητά.
Παράδειγμα: "ΤΣΑΝΤΑ ΠΛΑΤΗΣ BENETTON - Black"

2. Κείμενο περιγραφής προϊόντος

Το συναίσθημα παίζει πρωταρχικό λόγο στην αγορά προϊόντων και αυτό το "εργαλείο" χρησιμοποιεί ο πεπειραμένος πωλητής για να είναι αποτελεσματικός.

Στο ηλεκτρονικό κατάστημα, πωλητής είναι η σελίδα του προϊόντος. Τα κείμενα, είναι η ευκαιρία μας να "οδηγήσουμε" τον επισκέπτη στο στάδιο της πληρωμής.

Ξεκινήστε να μιλάτε για το προϊόν εξηγώντας το όφελος που θα προκύψει από μια τέτοια αγορά.
Μην ξεκινήσετε με τα χαρακτηριστικά περιγραφής του!

Παραδείγματα:

  • Μηχανή γκαζόν: Θα απολαμβάνετε τον κήπο σας κάθε στιγμή χωρίς τα έξοδα που δημιουργεί η ανάγκη ενός κηπουρού.
  • Ηχεία: Το δωμάτιό σας θα μεταμορφωθεί σε ένα μικρό στούντιο, χωρίς υπερβολή.

Το κείμενο πρέπει να είναι λιτό, αλλά και επεξηγηματικό.

Αποφύγετε τη χρήση των μακροσκελών περιγραφών του κατασκευαστή. Αυτό το έχουν κάνει ήδη πάρα πολλοί πριν από εσάς.
Διαφοροποιηθείτε, περιγράφοντας το προϊόν με δικά σας λόγια, σαφήνεια και αρκετή πειθώ.

3. Αρκετές και ποιοτικές φωτογραφίες

Οι φωτογραφίες είναι απαραίτητες για να γίνει μία διαδικτυακή αγορά, μόνο μην το παρακάνετε.
Κατά μέσο όρο 6-12 φωτογραφίες είναι αρκετές για πάρει κάποιος τις αποφάσεις του.

4. Τεχνικά χαρακτηριστικά προϊόντος

Καλύτερα να τοποθετηθούν κάπου διακριτικά (π.χ να καλείται μέσα από Tab, ώστε να μην ενοχλεί).

Περιγραφή προϊόντων σε tabs

5. Video προϊόντος

Αν ενισχύσετε τις περιγραφές με ένα video του προϊόντος, σίγουρα θα βοηθήσει.
Το 56% των καταναλωτών εμπιστεύεται την εταιρεία που έχει ανεβάσει videos των προϊόντων της.

6. Τιμή

Η γραμματοσειρά πρέπει να είναι ευμεγέθης και έντονη (bold).
Αν υπάρχει έκπτωση, τοποθετήστε σβησμένη την αρχική τιμή και με έντονα γράμματα την έκπτωση.

Μην παραλείπετε να ενημερώνετε τον επισκέπτη για το πλήρες κόστος απόκτησης του προϊόντος.
Το 56% των καταναλωτών, εγκαταλείπει όταν διαπιστώσει ότι το συνολικό κόστος είναι μεγαλύτερο από αυτό που είχε καταλάβει στην αρχή!

7. Κουμπί ενέργειας

Κουμπί ενέργειας ή αλλιώς "action button" είναι αυτό που καλεί τον χρήστη να αλληλεπιδράσει με το site.
Τέτοια κουμπιά συνήθως γράφουν:

  • "ΑΓΟΡΑ"
  • "ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ"
  • "ΚΑΝΕΤΕ ΚΡΑΤΗΣΗ" (Book now) κα.

Ο επισκέπτης πρέπει να κινείται με ευκολία στο χώρο ακόμη και αν βρέθηκε στο site σας για πρώτη φορά.

8. Μηχανισμός chat

Είναι πολύ βολικό να μπορεί ο καταναλωτής να ζητήσει κάποια διευκρίνηση, ενώ πραγματοποιεί την αναζήτησή του.
Οι στατιστικές λένε ότι το 82% των επισκεπτών γίνονται πελάτες αν εμπλακούν σε συζήτηση μαζί σας.
e-shop chat

9. Αξιολόγηση προϊόντων από πελάτες

Συχνά οι καταναλωτές βασίζονται σε κριτικές προϊόντων και σχόλια πελατών προκειμένου να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν το προϊόν.
Αξιολόγηση προϊόντων

10. Σύνδεσμοι σχετικών προϊόντων

Μετά την ανάλυση του προϊόντος έχουν σειρά τα σχετικά προϊόντα. Παρουσιάστε τα με φωτογραφία, για περαιτέρω περιήγηση.
Αν το προϊόν δεν είναι αυτό που ψάχνει ο επισκέπτης, έτσι θα τον βοηθήσουμε να προσπαθήσει ξανά με παραπλήσια προϊόντα.

#4 ΠΡΟΛΗΨΗ

Σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ κάποιος έχει καλυφθεί από την παρουσίαση, διστάζει να προχωρήσει σε παραγγελία και στη συνέχεια εγκαταλείπει το site μας, ακόμη και αν έχει τοποθετήσει προϊόντα στο καλάθι!

Ο Μέσος Όρος εγκατάλειψης καλαθιών αγοράς -ενώ ήδη έχουν τοποθετηθεί προϊόντα- είναι 68,2%.

Ποιες είναι οι κυριότερες αιτίες που προβληματίζουν τους επισκέπτες;

1. Μεγέθη

Αν παρουσιάζετε προϊόντα όπως παπούτσια, κάλτσες, γάντια κλπ, καλό θα ήταν να προσθέσετε επεξηγηματικούς πίνακες που θα βοηθήσουν τον πελάτη να σιγουρευτεί ότι μπορεί να παραγγείλει. Aκόμα καλύτερα μπορείτε να έχετε έναν πίνακα που "μεταφράζει" τα μεγέθη και στο σύστημα άλλων χωρών.
Πίνακας μεγεθών προϊόντος

2. Αποστολή

Δύο πράγματα που μπορούν να ενισχύσουν την απόφαση για παραγγελία είναι:

  • η ταχύτητα αποστολής
  • το χαμηλό κόστος αποστολής

Μην παραλείπετε να ενημερώνετε σχετικά τους επισκέπτες με αυτά τα τόσο σημαντικά πράγματα.
Παραλαβή προϊόντων

3. Επιστροφές

Επίσης εδώ πρέπει να είστε ξεκάθαροι, ενημερώνοντάς τους για την πολιτική σας επιστροφών.
Αναφέρετε το διάστημα που δέχεστε επιστροφές και ποιός επιβαρύνεται με τα έξοδα αποστολής.

4. Φόβος απάτης

Αρκετοί χρήστες διστάζουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, γιατί φοβούνται μήπως εξαπατηθούν. Αυτό γίνεται πιο έντονο, αν οι τιμές σας είναι πολύ ελκυστικές!

Αν δεν είστε γνωστοί στο κοινό, όπως το ΠΛΑΙΣΙΟ ή τα PUBLIC, καλό θα είναι να διώξετε τις όποιες αναστολές του πελάτη, τοποθετώντας λογότυπα που ενισχύουν το κλίμα εμπιστοσύνης, όπως "Skroutz partner" ή "Paypal" κλπ.

Ειδικά αν αποβλέπετε σε διεθνείς πωλήσεις, το Paypal πρέπει να είναι η επιλογή σας.
Products trust seals

#5 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

Και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τη διαδικασία πληρωμής, δηλαδή το πέρασμα από το "ΑΓΟΡΑ" (ή CHECKOUT) στο "ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ"!

Η βέλτιστη ροή πληρωμής, είναι αυτή που:

  • συγκεντρώνει τις απαραίτητες πληροφορίες από τον καταναλωτή
  • με τον ελάχιστο αριθμό βημάτων.

Όσο περισσότερα "κλικ" απαιτούνται για την πληρωμή, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να αλλάξει γνώμη ο πελάτης και να εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι δεν πρέπει να εξαναγκάσετε τον επισκέπτη να δημιουργήσει λογαριασμό (εγγραφή), αφού αυτό θα αυξήσει τα βήματα της αγοράς.

Εξ' άλλου οι καταναλωτές αποφεύγουν να σκορπούν τα στοιχεία τους σε online καταστήματα. Δεν έχουν αντίρρηση να το κάνουν αν πρόκειται για επώνυμα, με τα οποία έχουν συχνή σχέση.

#6 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ

Δε γίνεται να βελτιώνονται οι στρατηγικές ανάπτυξης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, αν δεν παρακολουθείται η πρόοδός του.
Το καλύτερο εργαλείο, όχι μόνο αξιολόγησης του e-shop σας, αλλά και της συμπεριφοράς των πελατών σας, είναι το Google Analytics.

Το εργαλείο αυτό παρέχει αξιόπιστες πληροφορίες για:

  • Το προφίλ των επισκεπτών
  • Την επισκεψιμότητα (οργανικά ή μη αποτελέσματα)
  • Την απόδοση των σελίδων (προϊόντων)
  • Τις πωλήσεις
  • Την απόδοση των καμπανιών
  • Τον αριθμό των εγκαταλελειμμένων καλαθιών αγορών κλπ κλπ

.Google Analytics

Διαβάστε επίσης

210 6034122