Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Internet Marketing

Seo Metadata: Τι είναι, πώς αξιοποιούνται.

Views: 396 25 Απριλίου 2019
Metadata ιστοσελίδων: Τι είναι και πώς αξιολογούνται;

SEO METADATA

Η κάθε σελίδα ενός ιστότοπου, εκτός του περιεχομένου που βλέπουν οι επισκέπτες, μεταφέρει (παρασκηνιακά) και στοιχεία ταυτότητας, τα οποία οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν για καταγραφή, αλλά και κατηγοριοποίηση του ιστότοπου.

Για το λόγο αυτό ακριβώς, τα SEO METADATA θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με απόλυτη σοβαρότητα και να στοιχειοθετούνται με μεγάλη προσοχή.

Στην πράξη, η σημαντική αυτή πληροφορία απουσιάζει εντελώς από το 19% των ιστοσελίδων που βρίσκονται σε χρήση, ενώ το 38% των ιστοσελίδων χρησιμοποιεί την ίδια ακριβώς περιγραφή σε όλες τις εσωτερικές σελίδες (πχ. το όνομα της εταιρείας).

Ποιές είναι οι συνέπειες αγνόησης των SEO Metadata

Το βασικότερο πρόβλημα που προκύπτει, είναι η αδυναμία των μηχανών αναζήτησης να αντιληφθούν το περιεχόμενό μας και να μας κατατάξουν, με αποτέλεσμα να μας αγνοήσουν. Θα είναι πολύ κρίμα να πληρώνουμε διαφήμιση (adwords) επειδή δεν έχουμε επισκεψιμότητα από αμέλεια, έτσι δεν είναι;

Το 2ο βασικό πρόβλημα αφορά στην ανταπόκριση του κοινού που ψάχνει: Ακόμα και αν εμφανίζονται κάποιες (μη ταυτοποιημένες) σελίδες του site μας στα αποτελέσματα των μηχανών, δεν θα πείθουν ώστε να δεχτούν κλικ.

Τα SEO Metadata

Θα αναφερθούμε σε δύο μόνο τύπους METADATA (αν και είναι περισσότεροι), επειδή αυτοί οι τύποι σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με την απόδοση του ιστότοπου (επισκεψιμότητα) και είναι οι παρακάτω:

  • Τίτλος
    Το στοιχείο αυτό, παρουσιάζει την περίληψη του περιεχομένου της συγκεκριμένης σελίδας, μέσα από μια γραμμή κειμένου 30 έως 60 χαρακτήρων.
  • Περιγραφή
    Ό,τι κάνει ο Τίτλος, το κάνει και η Περιγραφή, αλλά με λίγο περισσότερο κείμενο.
    Πρόκειται για μια εξαιρετικά σύντομη περίληψη της σελίδας με κείμενο 120 έως 180 λέξεων.

Στην πράξη

H αναζήτηση μιας φράσης π.χ "μπαταρίες iphone" στο ευρετήριο Google, θα εμφανίσει σε μια σελίδα αποτελεσμάτων, 10 προτάσεις ιστότοπων.

Κάθε πρόταση εμφανίζεται με Τίτλο, διεύθυνση και μια Περιγραφή του ιστότοπου.

Όπως καταλάβατε, πρόκειται για εμφάνιση στοιχείων metadata, που ο κάθε ιστότοπος υποχρεούται να παρέχει προς διευκόλυνσή μας.

Δείτε την εικόνα που ακολουθεί:

Αποτελέσματα αναζήτησης

Είναι γεγονός ότι ο χρήστης, θα εξετάσει βιαστικά τα 10 αυτά αποτελέσματα και θα επιλέξει κάποια (όχι όλα), αυτά τα οποία τον πείθουν περισσότερο.

Κανόνες σωστής συμπλήρωσης των SEO Metadata

Αναφέρονται πιο κάτω οι βασικοί κανόνες που εξασφαλίζουν καλές θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η σωστή συμπλήρωση των SEO Metadata δεν είναι η μόνη προϋπόθεση για επισκεψιμότητα, αλλά μια από τις προϋποθέσεις.

Δείτε εδώ τι πρέπει να κάνετε για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα.

★ Μήκος Meta Title, Description

Και ο Τίτλος και η Περιγραφή αποτελούν περίληψη μιας και μόνο σελίδας.

Ο Τίτλος πρέπει να έχει μήκος από 30 έως 64 χαρακτήρες και η Περιγραφή να έχει μήκος 100 έως 180 χαρακτήρες (το κενό μετράει σαν χαρακτήρας).

★ Περιεχόμενο

Το κείμενο που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να περιγράφει συνοπτικά, τη συγκεκριμένη σελίδα και μάλιστα να είναι φιλικό στο κοινό και όχι δυσνόητο.

Για παράδειγμα, αφού στη σελίδα "η εταιρεία μας" μιλάμε για την εταιρεία (ιστορικό, στόχοι, έδρα, καταστήματα κλπ), αυτό ακριβώς θα αναφέρουμε και στα "Τίτλος" & "Περιγραφή".

Αν στη σελίδα αυτή αναφέρουμε προϊόντα (π.χ κινητά - μπαταρίες - εκτυπωτές κλπ), θα είμαστε εκτός θέματος.

Να θυμάστε ότι οι επισκέπτες, διαβάζοντας τις περιγραφές μας, θα παρακινηθούν ή όχι να μας επισκεφτούν!

★ Σχετικότητα

Ο Τίτλος και η Περιγραφή που συμπληρώνουμε κάθε φορά, περιγράφει μια συγκεκριμένη σελίδα.

Ελέγχουμε κάθε φορά αν αυτό που γράψαμε αποτελεί όντως την περίληψη της σελίδας.

★ Λέξεις-κλειδιά

Κατά τη συμπλήρωση, φροντίζουμε να περιλάβουμε και λέξεις κλειδιά.

Το κείμενο θα πρέπει να είναι φυσικό και περιγραφικό και δεν πρέπει να είναι μια ξερή αναφορά λέξεων κλειδιών μόνο!
Οι υπερβολές τιμωρούνται με αποκλεισμό!

Οι λέξεις κλειδιά καλύτερα είναι να τοποθετούνται ό,σο γίνεται στην αρχή της πρότασης.

★ Μοναδικότητα

Κάθε σελίδα έχει το δικό της μοναδικό Τίτλο και τη δική της μοναδική Περιγραφή.

Απαγορεύεται να έχουμε τον ίδιο Τίτλο ή την ίδια Περιγραφή, σε πάνω από μία σελίδα.

Δηλαδή, αν το site μας έχει 46 σελίδες, θα πρέπει να περιγράψουμε 46 Τίτλους & 46 Περιγραφές.

Επιτυχημένα παραδείγματα

Πιο κάτω σας παρουσιάζουμε 10 παραδείγματα που μπορούν να θεωρηθούν λειτουργικά και επαρκή.

Παραδείγματα SEO Metadata

 

Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία!

Διαβάστε επίσης

210 6034122