Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Internet Marketing

Οργανική Επισκεψιμότητα

Views: 3191 05 Μαρτίου 2021

Τι είναι η οργανική επισκεψιμότητα;

ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

Αν έχετε κάποιο site, είτε προσωπικό είτε επαγγελματικό, σίγουρα σας έχει απασχολήσει το θέμα της επισκεψιμότητας:

  • Πόσοι επισκέπτονται το site μου σε καθημερινή (ή μηνιαία) βάση;
  • Πως θα έρθουν περισσότεροι επισκέπτες;

Σε αυτά τα πολύ σημαντικά ερωτήματα, η "βιομηχανία ιστοσελίδων" έχει δύο γρήγορες απαντήσεις:

  1. "Βάλε διαφήμιση"
  2. "Περίμενε και θ' ανέβει"

Η πρώτη απάντηση αποτελεί όντως προφανή λύση, κοστίζει όμως.
Οι μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το Google Ads, ξοδεύουν κατά μέσο όρο 8.000 € το μήνα! (πηγή)

H δεύτερη, θα θεωρήσουμε ότι δεν ισχύει, αφού η "πρόοδος" που θα προκύψει, θα είναι ανάξια λόγου.

Άρα, η διαφήμιση είναι μονόδρομος, τουλάχιστον για αρχή, ειδικά όταν πρόκειται για e-shops.

Δεν πρέπει όμως στη συνέχεια, να αμελήσουμε να καλλιεργήσουμε τις συνθήκες που θα αυξήσουν την οργανική επισκεψιμότητα και θα μειώσουν την ανάγκη για διαφήμιση.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ;

Οργανική επισκεψιμότητα, είναι η επισκεψιμότητα που δημιουργείται από επισκέπτες που έφτασαν στο site μας, αναζητώντας κάτι, σε κάποια μηχανή αναζήτησης.

Η οργανική επισκεψιμότητα, δεν περιλαμβάνει τους επισκέπτες που έφτασαν μέσω πληρωμένης διαφήμισης ή αυτούς που γνώριζαν το site μας από πριν.

Τα είδη επισκεψιμότητας

Οι τρόποι που μπορούν να οδηγήσουν τους επισκέπτες στο site μας, είναι οι 3 πολύ γενικοί, που περιγράφονται στη συνέχεια:

1. Oργανική επισκεψιμότητα

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος ενδιαφέρεται για "χονδρική ποδηλάτων" και πραγματοποιεί αναζήτηση σε κάποια από τις μηχανές αναζήτησης.

Στα αποτελέσματα που εμφανίζονται, πραγματοποιεί επίσκεψη σε ότι δείχνει να απαντά καλύτερα το ερώτημά του.

Αυτός ο επισκέπτης λέγεται οργανικός επισκπέπτης.

2. Απ' ευθείας επισκέψεις

Οι επισκέπτες της κατηγορίας αυτής, γνωρίζουν ήδη την ιστοσελίδα και την επισκέπτονται πληκτρολογώντας τη διεύθυνση απ' ευθείας, χωρίς αναζήτηση. π.χ www.skroutz.gr

3. Επισκεψιμότητα από αναφορές

Θα έχουμε παρατηρήσει κάποιες φορές, ότι διαβάζοντας ένα άρθρο, συναντάμε συνδέσμους (links) αναφορών, που οδηγούν σε κάποια άλλη ιστοσελίδα.

Η τελική αυτή ιστοσελίδα, δέχεται επισκέπτες μέσω αναφορών.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ SITE ΜΑΣ;

Ο κλάδος του διαδικτυακού μάρκετινγκ που ασχολείται με τη βελτίωση της οργανικής επισκεψιμότητας, ονομάζεται "Βελτιστοποίηση στις Μηχανές Αναζήτησης" (ή "SEO" όπως είναι πιο γνωστό).

Το κεφάλαιο SEO είναι εξαιρετικά μεγάλο, αλλά απλοποιόντας εξαιρετικά τα πράγματα θα μπορούσαμε να δώσουμε τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές:

1. Δημιουργήστε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας.

H οργανική επισκεψιμότητα είναι άμεσα συνδεδεμένη με το ποιοτικό περιεχόμενο, το οποίο χρησιμοποιεί λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιεί το κοινό (keywords).

Οι μηχανές αναζήτησης, υποδεικνύουν ιστοσελίδες που σχετίζονται με τα ερωτήματα που τους απευθύνονται (keywords).

Το ενδιαφέρον περιεχόμενο, που απαντά ερωτήματά τους και λύνει προβλήματά τους, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις καλύτερης αναγνωσιμότητας και μεγαλύτερης διάρκειας παραμονής, στέλνοντας το θετικό μήνυμα στις μηχανές, για αποστολή ακόμη περισσότερων επισκεπτών.

Αυτό όμως δεν είναι τόσο εύκολο. Το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο απαιτεί έρευνα σε βάθος, είτε είστε γνώστης του αντικειμένου είτε όχι.

Αν μιλάμε για e-shop, το "άριστο περιεχόμενο" θα ήταν οι σωστές περιγραφές των προϊόντων.

Επίσης, σε αρκετές των περιπτώσεων, ένα blog θα βοηθούσε απίστευτα στην καλλιέργεια επισκεψιμότητας.

2. Φτιάξτε σελίδες εξειδικευμένες.

Κάθε σελίδα του site, θα πρέπει να καλύπτει όσο το δυνατόν λιγότερα θέματα.
Αν γίνεται, η κάθε σελίδα, να απαντάει πλήρως σε ένα μόνο θέμα και όχι σε πολλά.

Αυτή η κίνηση, αποβλέπει στη στοχευμένη και εξειδικευμένη εξυπηρέτηση, του οργανικού επισκέπτη.

3. Εμπλουτίστε με εικόνες.

Το 90% της πληροφορίας που μεταφέρεται στον εγκέφαλο, αφορά εικόνες.

Απ' την άλλη, οι ξερές και δίχως εικόνες περιγραφές, είναι εξαιρετικά βαρετές.

Και τέλος, οι εικόνες που πραγματικά αναστατώνουν το διαδίκτυο, είναι οι εικόνες "infographics", δηλαδή η επεξήγηση και τεκμηρίωση κάπου θέματος, με τη συνδυασμό διαγραμμάτων, σχημάτων και εικόνων.

4. Τοποθετήστε Συνδέσμους.

Οι (εξειδικευμένες) σελίδες του site σας, θα πρέπει να παραπέμπουν με (εσωτερικούς) συνδέσμους, σε άλλες σελίδες του site σας, οι οποίες αναφέρονται πιο εξειδικευμένα, σε κάποια άλλο θέμα.

Επίσης, δεν παραλείπουμε να προσελκύσουμε συστάσεις από άλλες ιστοσελίδες (εξωτερικοί σύνδεσμοι), προσφέροντας το ποιοτικό περιεχόμενο που αναζητεί το κοινό.

ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ SITE ΜΟΥ;

Στατιστικά επισκεψιμότητας

Αν και υπάρχουν αρκετά εργαλεία SEO που μπορείτε να δείτε τα οργανικά αποτελέσματα του site σας, θα σας συνιστούσαμε απ' ευθείας τα εργαλεία που προσφέρει η Google και μάλιστα δωρεάν:

Google Search Console

Ένα πολύ σημαντικό δωρεάν εργαλείο, που δεν χρησιμοποιείται από τους πολλούς, κυρίως λόγω άγνοιας!

Με το εργαλείο αυτό, μπορείτε να δείτε:

  • Ποιά είναι τα οργανικά keywords (λέξεις) που παράγει το site σας
  • Πόσες φορές εμφανίζονται τα keywords και πόσα κλικ δέχονται, στη χρονική περίοδο που εσείς ορίζετε
  • Ποιά είναι η μέση θέση κατάταξης των keywords, για να μάθετε τι χρειάζεται βελτίωση και τι όχι

Google Seach Console

Το σημαντικό είναι, ότι μπορούμε να ενημερωθούμε για την απόδοση των οργανικών λέξεων που παράγει το περιεχόμενο του site μας.

Η ενημέρωση αυτή είναι θησαυρός (ειδικά όταν μιλάμε για e-shops), αφού θα μας βοηθήσει να επανατοποθετηθούμε με νέα στρατηγική, αν διαπιστώσουμε πως δεν αποδίδει ότι εμείς θεωρούμε σημαντικό.

Δείτε στον παρακάτω πίνακα, τις λέξεις-κλειδιά, σε στήλες: κλικς - εμφανίσεις - θέση κατάταξης.

Search Console λέξεις κλειδιά

Μια με ματιά, βλέπετε πόσο η Google εκτιμά το υλικό που έχετε αναρτήσει.

Google Analytics

 Ένα ακόμη δωρεάν εργαλείο, που μεταξύ άλλων, σας ενημερώνει για πάρα πολλά στοιχεία της επισκεψιμότητας του site σας, μεταξύ των οποίων και την οργανική.

Οργανική επισκεψιμότητα, στα Google Analytics

Η αλήθεια είναι οτι τα Google Analytics παρέχουν απείρως περισσότερα, που και επιγραμματικά να αναφέρουμε, θα ξεφύγουμε από το θέμα μας, που είναι μόνο η οργανική επισκεψιμότητα.

Επιγραμματικά να αναφέρουμε

  • το προφίλ των επισκεπτών σας
  • τα πλήρη στοιχεία επισκεψιμότητας των σελίδων, μιας προς μια.
    Ειδικότερα βλέπετε τον αριθμό των επισκεπτών που έρχονται μέσω αναζήτησης και ενημερώνεστε και για το βαθμό ικανοποίησής τους από την επίσκεψη αυτή (ο χρόνος παραμονής τους, αν συνέχισαν και στις υπόλοιπες σελίδες ή αποχώρησαν αμέσως κλπ).
  • Τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποίησαν οι επισκέπτες σας
  • την απόδοση των καμπανιών σας
  • τη συμβατότητα του site σας, σε σχέση με τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες σας
  • και πάρα πολλά άλλα ακόμα...

Επίλογος

Ολοκληρώνουμε, αναφέροντας τα 2 μεγάλα χαρακτηριστικά της οργανικής επισκεψιμότητας:

  1.  Απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για χτίσιμο ποιοτικού υλικού στην αρχή.
  2. Η Οργανική επισκεψιμότητα, στη συνέχεια, δεν κοστίζει. Δε χρειάζεται να πληρώνετε διαφημίσεις.

Στη Webart, δεν έχουμε διαφημιστεί ποτέ. Η επισκεψιμότητά μας είναι στο μεγαλύτερο μέρος της οργανική.

Δεν είναι μαγικό?

Διαβάστε επίσης

210 6034122