Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Web Graphic Design

Σχήμα: Ένας καθοριστικός παράγοντας στη σχεδίαση λογότυπων

Views: 12386 01 Μαρτίου 2016
Σχήμα: Ένας καθοριστικός παράγοντας στη σχεδίαση λογότυπων

Το υποσυνείδητό μας λαμβάνει αδιάκοπα ερεθίσματα από το περιβάλλον και ανταποκρίνεται με διαφορετικό τρόπο στο καθένα απ' αυτά.

Για παράδειγμα μία ευθεία γραμμή περνάει διαφορετικά μηνύματα απ' ό,τι μία καμπύλη, όπως κι ένας κύκλος σε σύγκριση με ένα τετράγωνο.

Αυτό ισχύει και ό,σον αφορά τα λογότυπα!
Για να τα κατανοήσει ο εγκέφαλος, επεξεργάζεται όχι μόνο τα χρώματα και τους τύπους γραμματοσειρών, αλλά και τα διάφορα σχήματα. Οι συναισθηματικές αντιδράσεις που προκύπτουν είναι καθοριστικές για την αντίληψη που θα έχει το κοινό για την εταιρεία. Ένα λογότυπο ισχυροποιείται, έστω και αν φαίνεται απλό, εφόσον έχει σχεδιαστεί σωστά.

Τα πιο γνωστά και ευρέως αναγνωρίσιμα λογότυπα έχουν σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπ' όψιν αυτούς τους ψυχολογικούς παράγοντες. Έτσι είναι πιο εύκολο να επικοινωνήσει η εταιρεία τις αξίες και τους στόχους της με τον πιο σαφή τρόπο.

Σ' αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τον τρόπο, με τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα διάφορα σχήματα, έτσι ώστε να ενισχύσουμε τη δυναμικότητα του εμπορικού μας σήματος.

Κύκλοι, Οβάλ, Ελλείψεις

Τέτοιου είδους σχήματα είναι συνυφασμένα με θετικά συναισθήματα.
Παραδείγματος χάριν όταν χρησιμοποιούμε το σχήμα του κύκλου υποδηλώνονται οι έννοιες:

  • της ενότητας
  • της φιλίας
  • και της αγάπης

Επίσης οι καμπύλες κάθε είδους συνήθως συνδέονται με το στοιχείο του θηλυκού στη φύση.

Τρίγωνα, Τετράγωνα

Σχήματα με απόλυτα ευθείες γραμμές, όπως τα τρίγωνα και τα τετράγωνα, αποδίδουν τις έννοιες:

  • της σταθερότητας
  • και της ισορροπίας

Λογότυπα που χρησιμοποιούν τις ευθείες γραμμές στοχεύουν επίσης στην προβολή στοιχείων όπως:

  • η δυναμικότητα
  • ο επαγγελματισμός
  • και η αποτελεσματικότητα

Επίσης ο εγκέφαλος συνδέει τα τρίγωνα με:

  • τη δύναμη
  • την επιστήμη
  • τη θρησκεία
  • αλλά και το δίκαιο

Σε αντίθεση με τις καμπύλες, τα τρίγωνα παραπέμπουν στο στοιχείο του αρσενικού και αυτός είναι και ο λόγος που συναντόνται συχνά σε λογότυπα εταιρειών ανδρικών προϊόντων.

Κάθετες & Οριζόντιες γραμμές

Τα μηνύματα που λαμβάνει το υποσυνείδητο όταν επεξεργάζεται κάθετες γραμμές σε σχέση με τις φορές που κοιτά οριζόντιες γραμμές είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.

Οι κάθετες γραμμές υποδηλώνουν έννοιες όπως:

  • η δύναμη
  • η επιθετικότητα
  • και ο ανδρισμός

Αντίθετα με τις οριζόντιες γραμμές έρχονται στην επιφάνεια έννοιες όπως:

  • η γαλήνη
  • και η ενότητα

Γραμματοσειρά

Τα γράμματα με τη σειρά τους αποτελούν εξίσου σχήματα και υπόκεινται στους ίδιους κανόνες.

Γραμματοσειρές με πολλές γωνίες προκαλούν μία αίσθηση:

  • επιθετικότητας
  • και δυναμισμού

Αν όμως παρατηρήσουμε γραμματοσειρές με πιο λεία και στρογγυλεμένα περιγράμματα εισπράττουμε την αίσθηση μίας:

  • ανάλαφρης ατμόσφαιρας
  • και νεανικότητας

Συχνά οι γραμματοσειρές με παχιά, έντονα γράμματα απευθύνονται σε άνδρες, ενώ καμπύλες γραμματοσειρές και καλλιγραφικά γράμματα τείνουν να απευθύνονται στο γυναικείο φύλο.

Διαβάστε επίσης

210 6034122