Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Web Graphic Design

Υπάρχει συγκεκριμένη μέθοδος που εντάσσει τα λογότυπα σε κατηγορίες;

Views: 13230 02 Ιανουαρίου 2016
Τύποι σχεδιασμού λογότυπων

Όπως και σε κάθε τι άλλο υπάρχει τρόπος να κατατάξουμε τα λογότυπα σε κατηγορίες και να καταλήξουμε στο τι μας ταιριάζει περισσότερο στο δικό μας logo.

Λογότυπα κειμένου (Wordmarks)

Λογότυπα κειμένου (Wordmarks)

Αρχικά θα αναφερθούμε στα λεγόμενα Wordmarks. Σ' αυτή την περίπτωση έχουμε μόνο γράμματα στη σύνθεση. Στα Wordmarks χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο η επωνυμία της εκάστοτε εταιρείας. Η δυσκολία, αν ακολουθήσουμε αυτό το στιλ, είναι ότι η συγκεκριμένη γραμματοσειρά πρέπει να συνδυαστεί με την εταιρεία που τη χρησιμοποιεί και να μην παραπέμπει σε οτιδήποτε άλλο. Ίσως σε ορισμένες περιπτώσεις να χρειάζεται και κάποια επεξεργασία του συνόλου, ώστε να προκύψει κάτι μοναδικό.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιου είδους λογότυπων αποτελούν τα εμπορικά σήματα του facebook, της NOKIA, της AVON αλλά και πολλών ακόμα εταιρειών.

Λογότυπα γραμμάτων (Lettermarks)

Λογότυπα γραμμάτων (Lettermarks)

Μία ακόμη σημαντική κατηγορία είναι αυτή των Lettermark λογότυπων. Εδώ πρωταγωνιστεί ένας περιορισμένος αριθμός γραμμάτων. Από μερικούς θεωρείται ως και υποκατηγορία των Wordmarks, λόγω της κοινής τους αφετηρίας. Στα Letterform Logos όμως χρησιμοποιείται συνήθως μόνο το πρώτο ή τα δύο πρώτα γράμματα της επωνυμίας, δημιουργώντας ένα πολύ διαφορετικό οπτικό ερέθισμα απ' ό,τι αν χρησιμοποιούνταν ολόκληρη η λέξη (ή λέξεις) της επωνυμίας.
Παγκοσμίως γνωστά λογότυπα γραμμάτων, μεταξύ άλλων, είναι αυτά της HP, της ΗΒΟ και της Chanel.

Σύμβολα (Symbols)

Σύμβολα (Symbols)

Τα λογότυπα, που αποτελούν σύμβολα ή εικόνες, είναι μία από τις πιο αγαπημένες εφαρμογές. Ο ένας λόγος είναι πως το εμπορικό σήμα που θα δημιουργηθεί θα είναι πολύ σπάνιο ως και ακατόρθωτο να μοιάζει με κάποιο άλλο σήμα κι έτσι να προκαλέσει σύγχυση ως προς την καταγωγή του. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι είναι πιο εύκολο να προδιαθέσει θετικά το θεατή, αφού χρειάζεται πολύ λιγότερη προσπάθεια για να "αναγνωστεί" απ' ό,τι ένα σήμα που θα αποτελούνταν από γράμματα.
Πολύ γνωστά λογότυπα αυτής της κατηγορίας είναι αυτά της Apple, της WWF και της Nike.

Συνδυασμός Γραμμάτων-Συμβόλου (Word-Symbol Combination)

Συνδιασμός Γραμμάτων-Συμβόλου (Word-Symbol Combination)

Ο Συνδυασμός Wordmark και Εικαστικών εμπορικών σημάτων είναι μία επίσης πολύ διαδεδομένη εφαρμογή. Ο θεατής σ' αυτή την περίπτωση είναι ελεύθερος να συνδυάσει οπτικά την εταιρεία με μία γραμματοσειρά ή μία εικόνα ή και με τα δύο. Το καλό εδώ είναι ότι διευκολύνεται η χρήση του λογότυπου στις διάφορες εφαρμογές, αφού μπορούμε στη μία περίπτωση να χρησιμοποιούμε μόνο τη γραμματοσειρά, στην άλλη μόνο το εικαστικό στοιχείο και άλλοτε και τα δύο κατά τρόπο που να μας βολεύει.
Χαρακτηριστικά λογότυπα που συναντάμε σ' αυτή την κατηγορία αποτελούν αυτά της Puma, της Adidas και της Pizza Hut.

Διαβάστε επίσης

210 6034122